loading...
تازه های تکنولوژی ،اخبار فناوری و اطلاعات ،ماهنامه لبخند
محمد فردوسی پور بازدید : 210 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)

باز هم انفجار تلفن و این بار یک آیفون در مقابل چشم یک کاربر چینی

این روزها خبرهای مختلفی از منفجر شدن تلفن‌های هوشمند در شرایط مختلف از جمله در زمان شارژ شدن دستگاه یا مکالمه با آن و یا حتی در زمانی که در جیب شلوار قرار دارد به گوش می‌رسد و این بار نیز گزارش شده که انفجار یک آیفون در مقابل صورت یک زن چینی باعث آسیب جدی چشم او گردیده. اما علت این وقایع چیست؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید...

به گزارش بنگاه خبری Da Lian Evening News، انفجار آیفون 5 یک زن چینی پس از ۴۰ دقیقه مکالمه، باعث آسیب دیدن چشمان وی شده است.

این گزارش حاکی از آن است که این فرد پس از ۴۰ دقیقه صحبت با اسمارت فون، احساس کرد که صفحه آن گرم شده، و سرانجام پس از آنکه چندین بار سعی کرد با تپ کردن روی نمایشگر تماس را قطع کند، آیفون منفجر شد.
این انفجار باعث شد که قطعات موبایل به درون چشمان وی پرتاب شوند و وی راهی بیمارستان گردد. البته خوشبختانه وی مورد درمان قرار گرفت و خطر جدی او را تهدید نمی کند. او اشاره می کند که پیش از این آیفونش زمین خورده و گوشه صفحه شکسته بوده است. اما موبایل هنوز قابل استفاده بوده و کار می کرده.
هنگامی که وی به دستگاه نگاه می کند، متوجه می شود که صفحه لمسی از کار افتاده و وی نمی تواند تماس را قطع کند. بعد از چند بار تلاش، صفحه منفجر می شود. 
لی می گوید احساس کرد تکه های ریزی به سمت چشمانش پرتاب شدند. «من نمی توانستم چشمانم را باز کنم.» هم اتاقی اش وی را به بیمارستان می رساند و دکتر او را با کره چشمی خونین و ملتهب معاینه می کند، و متوجه می شود که کره چشم با شیئ نوک تیزی خراش برداشته.
نمایندگی اپل در واکنش به این گزارش گفته است که این حادثه نیازمند بررسی های بیشتر است و نمی توان آن را به صورت عادی تحت گارانتی محصول پوشش داد.
اگر به خاطر داشته باشید، پیش از این هم یک مرد چینی به دلیل شوک الکتریکی آیفون ۴ به کما رفته بود و پس از آن یک زن مهماندار هواپیمای چینی هم با وضعیت مشابهی فوت کرد. البته گفته می شود که در هر دو حادثه شارژرهای تقلبی مقصر بوده اند.
اپل در پاسخ به این اتفاقات، صفحه ویژه ای را به وبسایت چینی خود اضافه کرد که به کاربران در خصوص شارژرهای آیپد و آیفون اخطار لازم را می داد. همچنین به تازگی طرحی را شروع کرده که در تمام فروشگاه های خود با تخفیف ویژه و قیمت ۱۰ دلار، شارژرهای تقلبی را با نمونه های اصلی معاوضه می کند.

با بزرگتر شدن باتری تلفن‌های هوشمند، انفجار آنها نیز خطرناک‌تر می‌شود. مهمترین و بارزترین عامل در انفجار تلفن‌های هوشمند مربوط به باتری نامرغوب بکار گرفته شده در آنها است که اغلب توسط تولیدکنندگان غیر استاندارد چینی ساخته می‌شوند. پس اگر قرار است تلفن جدیدی خریداری کنید مخصوصا در بازار کشور که کمتر بر روی کیفیت محصولات نظارت می‌شود، سعی کنید تا ترجیحا از مکانی مطمئنی خرید خود را انجام دهیم.

ظاهرا بخشی از بدنه آیفون منفجر شده به چشم زن چینی برخورد کرده و اون را به شدت مجروح کرده، این اتفاق پس از 40 دقیقه مکالمه پشت سر هم برای اون اتفاق افتاده است.

عامل دوم در انفجار باتری تلفن‌های هوشمند مربوط به شارژر غیر استاندارد است، پس سعی کنید اگر به هر دلیل شارژر تلفن شما خراب می‌شود، شارژر استاندارد آن را از خدمات رسمی شرکت مورد نظر خود تهیه کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
وب سایت P30Time با هدف اطلاع رسانی و انتشار اخبار تکنولوژی در زمینه های مختلف و همچنین انتشار نسخه های جدید ماهنامه موبایل لبخند تشکیل گردیده است. مطمئنا یکی از جذاب ترین موضوعات برای مردم خواندن جدیدترین و به روزترین اخبار در زمینه انواع تکنولوژی روز دنیاست. مطمئنا در انتشار اخبار و بررسی ها از بهترین , بروزترین و مطمئن ترین منابع استفاده خواهد شد و با بکارگیری از تیم ترجمه قدرتمند تلاش خواهد شد تا این مطالب در سریعترین زمان ممکن و بهترین شکل در اختیار فارسی زبانان سراسر دنیا قرار گیرد. امید است با فعالیت خالصانه این گروه قدمی در جهت بالابردن سطح علمی جامعه فارسی زبان برداشته شود...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام اسمارتفون نظر شما را بیشتر جلب کرده است؟
    ماهنامه لبخند
    دانلود تمامی نسخه های ماهنامه لبخند

    آمار سایت
  • کل مطالب : 168
  • کل نظرات : 67
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 170
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 140
  • بازدید ماه : 289
  • بازدید سال : 8,554
  • بازدید کلی : 161,263